Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Innováció a biztosítási szektorban

Vissza

Innováció a biztosítási szektorban

Apr 01. | 18 perc

Fintech Világa

Üzlet Hírek Üzleti hírek Technológia
00:00:00
/
00:18:04

A Fintech Világa mai adásában Suppan Márton és Érczfalvi András Ferenczi Ádámmal, az Insurwiz alapító-vezérigazgatójával beszélgetnek. A témát az Insurwiz mellett a biztosítási és az insurtech szektorok legizgalmasabb trendjei, új megoldásai szolgáltatták. Az Insurwiz egy a biztosítókat innovatív megoldásokkal kiszolgáló szereplő a hazai piacon.

Az adás elején elhangzik, hogy az insurtech szektor szereplői bizonyos értelemben nehéz helyzetben vannak az indulás óta. Biztosítási terméket már 5-10 évvel ezelőtt is lehetett online vásárolni, míg a banki és vagyonkezelési megoldások esetén ez csak néhány éve van így. Emiatt az insurtechek hozzáadott értéke elsőre nem számított olyan jelentősnek, ami sokakat a váltásra sarkallt volna. A lenti ábra ugyanakkor azt mutatja, hogy a fintech alszektorok közül finanszírozás tekintetében felzárkozóban vannak az insurtechek. A banki és fizetési technológiák mögött az insurtech szektor kapta a legtöbb finanszírozást. Ebben a mutatóban a szegmens mostanra megelőzi a befektetési banki, vagyonkezelési és szabályozói megoldásokat.

Később az Insurwiz megoldásaira terelődött a szó. A vállalat erőteljesen épít a blockchain technológiára, elsősorban annak transzparens és áttekinthető jellege miatt. Ferenczi Ádám szerint a blockchain szerepe a magasabb színvonalú ügyfélélmény nyújtása. A blockchain adaptációjának növekedéséhez felhasználóknak nem is kell tudniuk arról, hogy igénybe veszik a technológiát. Ehelyett elég ha élvezik annak előnyeit és emiatt igénylik a blockchain technológiát alkalmazó megoldásokat. 

Az adás második felében jutott idő a további insurtech trendek megtárgyalására is. A beágyazott biztosítási megoldások térnyerése várhatóan folytatódni fog és még többen fognak élethelyzet menedzsment modellben igénybe venni biztosítási termékeket. Az online tér jelentőségének növekedésével ugyanakkor a fizikai értékesítés is erős marad majd. Sok termék esetén az ügyfelek igénylik a személyes találkozást és szerződéskötést.

Tovább a podcast oldalára