Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

Az új óriásbank edukálná a magyar fiatalokat

Vissza

Az új óriásbank edukálná a magyar fiatalokat

Dec 14. | 10 perc

Fintech Világa

Üzlet Tudomány Technológia
00:00:00
/
00:10:48

A Magyar Bankholding országos reprezentatív felmérése szerint a nyitottság megvan, a tudatosság még hiányzik a fiatalok fenntartható bankolásából. A Trend FM-en futó Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek legújabb adásában Bátorfi Botond, a Peak szakértője és Machán-Csetvei Frigyes műsorvezető vendége Farkas Boglárka, a Magyar Bankholding Senior CSR managere volt.

A múlt héten számoltunk be róla, hogy a Magyar Bankholding (MBH) csatlakozott az ENSZ globális együttműködéshez, a Felelős Banki Irányelvekhez, melynek célja, hogy megkönnyítse a pénzügyi szektor közeledését a fenntarthatóság felé. Szege Györggyel, a Magyar Bankholding ESG és Fenntarthatósági területének vezetőjével a formálódó óriásbank fenntarthatósági stratégiájáról, zöld hitelezésről és ESG kockázati szempontokról beszélgetett a Peak szakértője.

Az Fintech Világa – Zöld Pénzügyi Percek legújabb adásából az is kiderült, hogy az MBH a társadalmi felelősségvállalás szintjén is kiemelten kezeli a fenntarthatóságot. Az óriásbank átfogó pénzügyi edukációs stratégiájának első lépése egy országos reprezentatív felmérés volt. Vidéki és fővárosi fiatalok pénzüggyel és fenntarthatósággal kapcsolatos viszonyát, pénzintézetekkel szembeni elvárásaikat vizsgálták. Bíztató eredmény, hogy a 18-30 éves korosztály fenntarthatósági elköteleződése erősebb, mint más korosztályoké. Igaz a klímaváltozás az ő jövőjüket befolyásolja leginkább. A fiatalok bankválasztásánál is Top3-as szempont volt a fenntarthatóság, közvetlenül a szolgáltatási díjak és a digitalizáció után. Az azonban beszédes, hogy sokan a bankok, mint intézmények működésének karbonlábnyom és papírhasználat csökkentését tekintik hatékony környezetvédelmi intézkedésnek. Egy bank legnagyobb környezeti hatású tevékenysége, a hitelezés vagy az ESG koncepciói egyelőre ismeretlenek a fiataloknak. A Magyar Bankholding fontos szerepet vállalna a hazai társadalom pénzügyi edukációjában. A jelenlegi kutatás gyakorlatilag helyzetfelmérés volt a folyamat megkezdéséhez. A következő években digitális ismeretterjesztéssel és kampányokkal fejlesztenék a fiatalok pénzügyi tudatosságát.

Az óriásbank nemrég csatlakozott a Mastercard Pricless Planet Koalíciójához is. A k&aa

Tovább a podcast oldalára