A Fintech Világa - Zöld Pénzügyi Percek mai adásában Bátorfi Botond, a Peak tanácsadója és Machán-Csetvei Frigyes műsorvezető a beszállítói értékelés fontosságáról beszélgetnek. Egy nagyon fontos gyakorlati kérdésről van szó, hiszen egy vállalat fenntarthatóságát meglepően nagy mértékben alakítják olyan döntések, amit más vállalatok hoznak meg.
Egy valódi fenntarthatóságot célzó vállalatnak emiatt alternatív eszközökhöz kell folyamodnia, hogy az ellátási láncán felmerülő szereplőket a helyes útra terelje és ezáltal maga is zöldebbé váljon. A beszállítói értékelések pontosan ezt teszik lehetővé. A vállalat fenntarthatósági kritériumok figyelembevételével finomíthatja a beszállítók kiválasztásának folyamatát, így közvetve helyezhet terhet a kegyeiért versengő szereplőkre.
A hosszú távú cél egyértelműen az, hogy idővel minél többen hozzák meg azt a tudatos döntést, hogy ESG elvek szerint választanak beszállítókat, így mindenki rákényszerüljön, hogy előrelépéseket tegyen ezen a téren. Ez egyelőre egy utópisztikus gondolat, a folyamat azonban elkezdődött és fontos, hogy minél gyorsabban el is terjedjen a KKV-k és nagyvállalatok körében.