Keresés Jelentkezés Digitális innovációnk Mi a podcast.hu?
Vissza

#141 Kizlinger Lilla és Biró Zsombor Aurél (Mit csináljak, hogy jobban érezd magad)

Vissza

#141 Kizlinger Lilla és Biró Zsombor Aurél (Mit csináljak, hogy jobban érezd magad)

Feb 27. | 95 perc

Televízió és film
00:00:00
/
01:35:45
A Filmklub podcast legújabb adásának vendégei a Mit csináljak, hogy jobban érezd magad című nagyszerű előadás alkotói, Kizlinger Lilla rendező-főszereplő és Biró Zsombor Aurél író. Az előadást a Jurányi Inkubátorházban lehet megnézni március 8-án, 13-án és 16-án.

Milos Forman mondta, hogy rendezőként az a fő célja, hogy minél több megismételhetetlen pillanatot kapjon el. Megismételhetetlen pillanatokkal van tele az a 34 perces kisfilm is, ami a Mit csináljak, hogy jobban érezd magad című előadás második felét adja. Egészen elképesztő mázli kellett ahhoz, hogy megszülessen ez a film, de akik Kizlinger Lillával dolgoznak, már hozzászokhattak az ilyen mázlikhoz. Kis Márton operatőr négy órán át követte kamerájával Lillát és rendezőszakos osztálytársát, Bagossy Bálintot, ahogy szerelmespárt alakítva improvizáltak abban a lakásban, ahol történetesen ez a podcast-beszélgetés is zajlott, és olyan erős lett a felvett anyag, hogy felmerült az is, nagyjátékfilmet vágnak belőle.

A kiindulópont Lilla sajátos családi háttere volt, amit először egy dokumentumfilmben akartak feldolgozni, de aztán inkább lett belőle ez az előadás, amelynek a színpadi része (ez az első 50 perc) a kétezres évek elején játszódik egy békásmegyeri panellakásban. Megjelenik a két potenciális apajelölt: Attila, a hirtelenharagú szobafestő (Hajdu Szabolcs), illetve Gyuri, a mézes-mázos wannabe gengszter (Rába Roland), és közöttük örlődik a Lilla édesanyjának beillő karakter, Sára (Kizlinger Lilla), a szomszédos szobában pedig néha felsír egy egyéves Lilla nevű gyermek (őt Schwechtje Mihály kisfia alakítja).

"Az a játék van űzve, hogy valaki úgy csinál, mintha saját magáról beszélne, de közben igazából nem magáról beszél" - mondta Bíró Zsombor Aurél arról a szűk mezsgyéről, ahol a fikció és a valóság találkozik, ütközik és eltér egymástól. "Amikor az előadásban elhangzik, hogy 'Kizlinger Lilla', az egyszerre teremt meg egy bizarr módon intim helyzetet a néző és az alkotók között, de egyszerre egy hazugság is valahol, illetve egy kényelmetlen helyzet is a nézőnek. Mi az, amit nézek? Mi ehhez a viszonyom?" Zsombor a saját írásaiban is ezt a játékot szokta üzni, itt az volt a különbség, hogy valaki másnak az életanyagával ment a játék. Azt akarták, hogy a problémák, amikkel a Lilla édesanyjának megfeleltethető karakter küzd az előadás első felében, azok megjelenjenek a húsz évvel későbbi játszódó kisfilmes részben is, hogy megmutathassák, a karakter lánya, aki már egy másik szociokulturális közegben mozog, hogyan küzd meg ugyanezekkel a problémákkal.

Zsombornak ez az első színházi előadása íróként, Lillának pedig rendezőként, és talán a tapasztalatlanságukból is fakadt az a merész és formabontó hozzállás, ami áthatja az egész darabot. "Van benne szex, van benne verekedés, minden, amitől egy rendező félhet" - mondta Lilla, és aztán mesélt arról, hogy mitől hat egy színpadi verekedés életszerűnek, és egy szexjelenet hitelesnek. Miért Eminemmel kezdődik a kisfilm? Melyik film megy a tévében az előadás alatt? Mennyi és milyen alkohol fogyott a forgatás közben? Ki főzi meg Hajdu Szabolcs vacsoráját? Szó esett arról is, hogy milyen hatással volt Lilla Ezüst Medvéje a párkapcsolatára, illetve hogy ez hogyan jelenik meg az előadásban.

Ha tetszett az adás, és megfordult a fejedben, hogy támogatnád a Filmklub podcastot, akkor ezt a Patreonon teheted meg, ahol beállíthatod, havonta mekkora összeggel szeretnéd segíteni a munkánkat. Kövesd be a Facebook-oldalunkat, és ne tartsd magadban a jó véleményedet: oszd meg, csillagozd fel és véleményezd a podcastot, ahol csak lehet! Köszönjük!
Tovább a podcast oldalára