Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójával, a több mint 11.000 embert foglalkoztató TESCO Magyarország vezérigazgatójával, Pálinkás Zsolttal beszélgetek az APAIDŐ Podcast 4. adásában. Számos témát érintünk, mint a munka-magánélet egyensúly, a karrier, a modern apaság, a Covid korlátozások, a kiskereskedelem jövője, a munkavállalói támogató programok. Néhány kérdés, amelyeket körbejártunk:
- Mik azok a “nem vitaképes” időpontok a naptárjában, amelyeket a gyermekeivel tölt?
- Hogyan teremti meg a munka-magánélet egyensúlyát és mit szól ehhez a felesége?
- Modern apaként hol vannak a hangsúlyok az életében?
- Milyen vállalati programokat indít a cég kispapáknak és kismamáknak?
- Miért fontosak a Tesco számára a támogatási programok? - Lesz-e bevásárlókocsi az áruházakban vagy hamarosan drónok szállítják-e ki az ajtónk elé a dobozos tejet?
- Hogyan kerülte el Zsolt a kiégést a Tesconál töltött 18 év alatt?
- Hogyan kezelték a családban és a cégnél a Covid helyzetet?
- És nem utolsó sorban: Mit tanult a nagymamájától a kiskereskedelemről?
A multinacionális nagyvállalatok óriási hatással vannak az életünkre. Az, hogy mit tartanak fontosnak, hogy milyen elvek mentén végzik a tevékenységüket, hogyan figyelnek oda a környezetszennyezésre, milyen támogatási programokat indítanak el az alkalmazottaiknak, komolyan befolyásolja a szociális környezetüket, a várost ahol működnek, az iskolákat, akikkel együttműködnek, az egyesületek hatékonyságát, akiket támogatnak. A Tesco Magyarországon élen jár a vállalati kulturális diplomáciában, és hogy ez így van, arra komoly hatással van az első számú vezetője is. Hogy Pálinkás Zsolt mit tart fontosnak, hogyan gyakorol hatást a szervezetre, amelyet vezet, és mit jelent számára az Apaidő, ez is kiderül az APAIDŐ Podcast 4. adásából.
Pálinkás Zsolt 2003-ban csatlakozott a Tescohoz. Áruházi osztályvezetőként kezdte a pályáját, majd 2006-ig különböző működési pozíciókban dolgozott. Ezután az egyik kiemelt projekt marketing-projektvezetője lett. Egy évet töltött a marketingen, majd a kereskedelmi üzletágnál beszerzőként, ezután friss és GM-termékekért felelős kereskedelmi igazgatónak nevezték ki. 2019 márciusában kezdett közép-európai működési vezérigazgató-helyettesként. E pozíciójában Zsolt felelt az ellátási láncért, a kiskereskedelem irányításáért, a logisztikáért és a disztribúcióért, az operatív fejlesztésért, a támogató funkciókért és az online üzletágért a Tesco magyarországi, csehországi, szlovákiai és lengyelországi leányvállalatainál. 2021. márciusától Zsolt magyarországi vezérigazgatóként folytatja tevékenységét. Két gyermeke van, Panni (14) és Zsombor (9).
APAIDŐ podcast: gondolatok, érzések, interjúk és vélemények apáktól és anyáktól a szülőségről és minden másról.
Az APAIDŐ podcast házigazdája: Kertész András
Kövessetek minket itt is:
Instagram: www.instagram.com/apa.ido
Facebook: www.facebook.com/modernapa
Tik-Tok: https://www.tiktok.com/@apaido