A Tanári podcastben a vendégekkel olyan témákról beszélgetünk, amik az oktatás aktualitásait érintik. A beszélgetések azonban nem csak diákoknak és tanároknak szólnak, hanem mindannyiunk számára fontosak, hiszen az oktatás az egész társadalom alapja. Célunk, hogy A Tanári révén minél több emberhez eljussanak azok a gondolatok és ötletek, amelyek segíthetnek az oktatási rendszerünk fejlesztésében és az iskolai életünk jobbá tételében.
A pályaelhagyásról már két beszégletést is hallhattatok kollégákkal, akik úgy döntöttek, hogy más úton folytatják. A Tanári podcast mai epizódjában azonban egy olyan perspektíva jelenik meg, amikor a versenyszférából valaki mégis visszatér a tanári pályára. Fancsali Katalin, a Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium tanára mesél arról, hogy miért döntött a tanárszak elvégzése után a multi mellett, miért tért vissza a pedagógusi pályára, és miért maradt azóta is tanár.
dr. Jármi Évával arról beszélgetünk, hogy mi is az a bullying (és mi nem), hogyan változott a kortárs bántalmazás az elmúlt években, és hogy mit tehetünk szülőként, pedagógusként, vagy diákként, ha ilyet tapasztalunk.
A Tanári Podcast legújabb részében az Idea Alapítvány két vendégével, Opauszki Norberttel és Nagy Krisztával beszélgetünk arról, hogyan lehet a diákokat interaktív foglalkozásokon keresztül felkészíteni a mai információáradat tudatos kezelésére.
Tanároknak, szülőknek és mindenkinek, akit érdekel, hogyan segíthetünk a fiataloknak (és saját magunknak) eligazodni a hírek és tartalmak világában.
Az epizódban említett linkek:
Milyen tanárnak lenni Vietnámban? Miben más a diák–tanár–szülő kapcsolat, és milyen meglepő hasonlóságok vannak az itthoni iskolákhoz képest? 🎓🌏
A legújabb Tanári podcast epizódban Farkas Márti mesél a külföldi tanítás kihívásairól és szépségeiről, a kulturális különbségekről – és hasznos tanácsokat is ad azoknak, akik esetleg külföldön szeretnének tanítani.
Az epizódban említett beszélgetés Radnóti Áronnal ITT hallgatható meg.
Ebben az epizódban Győri Zoltánnal arról beszélgetünk, hogy milyen (társas)játékokat érdemes bevinni egy tanórára.
Mit (nem) tanít egy játék?
Hogyan válasszuk ki a megfelelőt?
Mikor van idő játszani?
Miért fontos, hogy a tanár is élvezze a társasjátékokat?
Mit kezdjünk azzal, ha a játékban van versengés vagy kudarc?
A beszélgetés segít pedagógusoknak és diákoknak is jobban érteni, mikor és hogyan lehet a játék valódi tanulási-tanítási tér.
A Zoli által említett segédanyag: https://oszkdk.oszk.hu/storage/00/02/48/22/dd/1/lencse_jesztl_tarsasjatek.pdf
Ebben az epizódban Csík Viktória jógaoktatóval beszélgetek, aki a multivilágból fordult a jóga felé, és ma már kicsiknek és kamaszoknak is segít mozgáson, jelenléten és relaxációs gyakorlatokon keresztül egyensúlyt találni a mai világban.
Mi a (gyerek)jóga lényege? Miben más egy kisgyerek, egy kamasz, vagy egy felnőtt hozzáállása? Hogyan lehet a jóga a stresszkezelés, az önismeret és a beilleszkedés eszköze?
Beszélgetés mozgásról, lelki folyamatokról – diákoknak, szülőknek, pedagógusoknak és minden kíváncsi fülnek.
A mai epizódban Simon Emesével a nyelvtanulásról beszélgetünk. Emese több évig élt az Egyesült Államokban, majd pozitív tapasztalatai miatt úgy döntött, nyelvtanárként támogatja az angolul tanulni vágyókat, az egészen kicsiktől az idősekig. Vajon mennyit számít az idegen nyelvi környezetben való huzamosabb idő eltöltése? Hogyan érdemes akár otthon, szülőként tanítanunk kisgyermekeinket egy idegen nyelvre? Mi a különbség a passzív és aktív nyelvtudás között?
Ezekre és további kérdésekre is válaszolunk a beszélgetésben.
Itt találhatsz több információt Emeséről: https://www.emesesimon.com/turbo
Hallgassátok szeretettel!
Hogyan lesz valakiből tanár? Milyen út vezet az első tanítási óráig, és milyen szerepe van ebben a gyakorlóiskoláknak és a mentortanároknak?
Ebben az epizódban Iván György mentortanárral arról beszélgetünk, hogy miben más egy gyakorlóiskola, hogyan segíti a tanárszakos hallgatókat a valódi iskolai környezet, és milyen kihívásokkal néznek szembe az első óráikon. Szó lesz a tanárképzésről, a mentorálás felelősségéről és arról is, milyen készségek kellenek ahhoz, hogy valaki igazán jó tanár legyen.
Hallgassátok szeretettel!
A Tanári Podcast új epizódjában Halász András iskolapszichológussal beszélgetünk a szülőkről való leválásról, az önállósodásról és a fiatal felnőtté válás kihívásairól. Hogyan segíthetik a szülők ezt a folyamatot? Miért félnek sokan az önállósodástól? És milyen készségekre van szükség ahhoz, hogy magabiztosan lépjünk ki a nagybetűs életbe?
Ha szeretnéd jobban érteni ezt az élethelyzetet – akár diákként, akár szülőként –, tarts velünk! 🌱
A mai epizód vendége dr. Menhart-Hajdara Anna, akivel arról beszélgetünk, milyen úton jutott el végül a kutatói munkáig.
A mai adásban kitérünk a középiskolai természettudományos oktatás népszerűbbé tételére, az egyetem és a gyakorlatok adta lehetőségekre, illetve a tudományos-technológiai világ részleteire és jövőjére.
Hallgassátok szeretettel!