A Fintech Világa Zöld Pénzügyi Percek mai adásában Suppan Márton és Machán-Csetvei Frigyes Bátorfi Botonddal, a Peak üzleti elemzőjével beszélgetnek a klímaszorongásról. A klímaszorongás a klímaváltozás és annak következményei által kiváltott szorongás. Sokan hajlamosak félvállról venni a témát, mondván, hogy unatkozó emberek problémájáról van szó, ennek ellenére fontos komolyan venni a kérdést. Elsősorban azért, mert a legtöbb szorongáshoz hasonlóan ez is letargiába taszítja az elszenvedőit, akik emiatt inaktívvá válnak. Elképesztő adat, hogy az ALTEO kutatása szerint a klímaszorongás a magyar populáció 87%-át érinti.
A klímaszorongás igazi hátulütője tehát az, hogy hatására pont azok hagynak fel a klímatudatos cselekvéssel, akik egyébként a legfontosabbnak tartják a probléma adekvát kezelését. Pontosan ezért lenne fontos hatékonyan kezelni a klímaszorongást, mert azzal növelhető lenne a klímatudatos viselkedés és fogyasztói döntéshozatal, ami a megfelelő spillover effektusokkal kombinálva kifejezetten jelentős hatást válthat ki.
Optimizmusra adhat okot a tény, hogy a technológiai fejlődéssel egyre több fegyver kerül a fogyasztók kezébe, akik ezek alkalmazásával könnyebben és kényelmesebben tehetnek a környezet védelméért. Természetesen abban, hogy mindezek kapcsán megtörténjen a társadalom általános edukációja a politika és a gazdaság meghatározó szereplőinek hatalmas a felelőssége, kiváltképp az idősebb generációk esetében, akik kevésbé nyitottak és tájékozottak a témában, mint a fiatalok.